Wychowanków domu dziecka skoki w przyszłość techniki

Kampania się zakończyła

51%

postęp

1540

z 3000 PLN

10 dni

do końca (21-12-2018 g. 23:59)

zbiórka ciągła
Prace dyplomowe często odkrywają przyszłość, niekiedy przystępną i atrakcyjną. Takie też przedstawimy wychowankom Domu Dziecka, by się rozwijali i inspirowali.

 

c9865e99128ff922dce81d3b2028fde8.png

Prace dyplomowe absolwentów wyższych uczelni są po to, żeby dyplomant wykazał swą wiedzę i umiejętności organizatorskie realizacji niewielkiego projektu. Ponieważ trudno tkwić w jednym miejscu, często takimi pracami próbuje się zajrzeć w przyszłość. Niekiedy ta przyszłość jest bardzo przystępna i niezwykle atrakcyjna. I właśnie takie prace dyplomowe absolwentów Politechniki Poznańskiej chcemy pokazywać wychowankom domu dziecka w czasie naszych cyklicznych "skoków w przyszłość". Chcemy ich w ten sposób zmotywować, by nabrali chęci chociażby do konstruowania robotów z LEGO, których zestaw z pomocą społeczności PolakPotrafi ufundowaliśmy im 2 lata temu: https://polakpotrafi.pl/projekt/zbudowac-robota.

48ffff13f71d6da9da85f4f0c49676d3.png

Spotkania zorganizujemy wprost w domu dziecka ze smakowitą przekąską dla dzieci w trakcie zajęć. A mamy co pokazywać, bo powstaje wiele ciekawych i atrakcyjnych projektów, chociażby:

ebdb6c649ab0754b7c742282e221fc56.png

Robot LEGO rozwiązuje zagadkę, którą odczyta z kartki papieru i z powrotem na niej zapisze swoje rozwiązanie. Dzieci będą mogły same zadawać problemy robotowi. 

d165d81c1a6b02b25c9ae16584eba6ba.png

Aplikacja mobilna dla mobilnego automatu vendingowego LEGO pozwala zażądać określonego produktu, który zostanie dowieziony na miejsce konsumpcji. Dzieci posilą się zamawiając potrawy smartfonem.  

49570f0775fa8fb5ecf26f6d830c4cfd.png

Dron w powietrzu i w smartfonie: 

2b20f6736a36b642d8de608b1ac2be1a.png

Gra detektywistyczna w średniowiecznym klasztorze. Rozwiążemy kilka zagadek i usłyszymy jak ten świat gry skonstruowano. http://www.cs.put.poznan.pl/aurbanski/dcm.php 

d036e9cb32b452002c8f23eceb09b3ad.png

 

8f700d2299a540d4c08df9a3dc6c63d5.png

 

3c6059f4c9c7cbc91348c595f7e645d5.png

dcc9101e3da7f8d7e6396022b6a94dcd.png

8efa2f2ad25b74a6cd29a36cdf35bc1a.png

Gra wokół wydarzeń Poznańskiego Czerwca '56. W zamyśle autorów ma przypomnieć o tym fakcie historycznym młodszemu pokoleniu. Ta gra to zaledwie epizod z tamtych wydarzeń, bo tylko tyle mogły zrobić dwie osoby w stosunkowo krótkim czasie. 

 

c4e75ae2c828f996438bd3ec4ebb318f.png 30874fa59c04245808d9e22388eb2176.png

ff50ce827edc876c35150911c15a540b.png

(demo 833MB)  http://www.cs.put.poznan.pl/aurbanski/WindowsNoEditor.7z

 13a8608b2a5b45aedb11dea999d392d0.png

Obserwacja na smartfonie wyścigów na torze zabawkowym ze śledzeniem wskazanego zawodnika lub czołówki za pośrednictwem rozstawionych wokół toru kamerek.

739fd96b8c7ab40a98346e538350dead.png 

Wiele z tych demonstracji będzie znacznie atrakcyjniejszych niż to można wnioskować z samych filmików. Dodatkowo wzbogacimy spotkania o wskazówki dotyczące bezpiecznego i efektywnego posługiwania się smartfonami.

cab24ad59ac647b714f88a58b5619866.png

  1. Poczęstunek dla 15 wychowanków na 6 spotkaniach.
  2. Druk broszur na spotkania i dla sponsorów.
  3. Smartfony dla demonstracji projektów, a na koniec jako prezent dla najpilniejszych uczestników spotkań.

def4303deab534eda9828fb066e94e6b.png

  1. Wojciech Walczak - dyrektor Domu Dziecka nr 2 w Poznaniu.
  2. Szymon Goździk - absolwent informatyki o specjalności Internet Przedmiotów Wydziału Informatyki Politechniki Poznańskiej.
  3. Rafał Pyrkosz - przygotowujący pracę inżynierską student studiów inżynierskich kierunku informatyka Wydziału Informatyki Politechniki Poznańskiej.
  4. Marcin Borzymowski - student studiów magisterskich o specjalności Zaawansowane Technologie Internetowe kierunku informatyka Wydziału Informatyki Politechniki Poznańskiej.
  5. Andrzej P. Urbański - inicjator.

df004e8012fb3b5c91efb6d134851c50.png

W niniejszej publikacji wykorzystano materiały z następujących prac dyplomowych:

  1. Patryk Stachowiak  Program rozwiązujący łamigłówkę logiczną formułowaną na kartce papieru i dorysowujący na niej rozwiązanie z użyciem odpowiedniego sprzętu, obroniona 30 stycznia 2018.
  2. Jacek Mikołajczak Aplikacja mobilna dla mobilnego automatu vendingowego, obroniona z wyróżnieniem 9 października 2018.
  3. Mateusz Skwierczyński Aplikacja interpretująca dane wizualne i pozycyjne z drona, obroniona  z wyróżnieniem 25 września 2018.
  4. Marcin Borzymowski i Tomasz Sienkiewicz Opracowanie i implementacja gry detektywistycznej opartej na scenariuszu powieści "Imię róży" i mechanice gry planszowej "Cluedo" w środowisku PlayCanvas, obroniona 6 września 2016
  5. Bartosz Gehrke i Rafał Pyrkosz Gra o wydarzeniach Poznańskiego Czerwca '56, obrona zaplanowana na grudzień 2018 lub styczeń 2019.
  6. Szymon Goździk Aplikacja mobilna dla sprzętowego symulatora transmisji wyścigów samochodowych, obroniona z wyróżnieniem 25 września 2018.

dce752a5ee61dbc377470501c77f3696.png

Ten projekt nie powstałby gdyby nie praca i inspiracja wielu ludzi, również poprzedników tych dyplomantów i innych osób na Politechnice i w środowisku poznańskim. Pierwsi byli studenci robotyki i automatyki, razem z uczniami V LO. Wdzięczny również jestem za pomoc nauczycielom i dyrekcji V LO. Następni byli studenci informatyki działający w ramach Koła Upowszechniania Programowania, którzy uczyli wychowanków domu dziecka nie tylko informatyki, ale również przedmiotów szkolnych: matematyki, fizyki i języka angielskiego. Dziękuję również wymienionym dyplomantom za ogrom pracy, zapału i talentów, jakie włożyli w swoje prace. Dziękuję za podzielenie się ze mną materiałem z ich prac i za tolerowanie mojego troszkę dziwnego hobby. Na koniec chciałbym też podziękować moim najbliższym, przede wszystkim żonie i dzieciom, że znoszą niedogodności, jakie im sprawiam swoimi zainteresowaniami.

739fd96b8c7ab40a98346e538350dead.png

Przekazując nam:

  • 6 zł podarujesz jakiemuś dziecku jedną kanapkę na przekąskę w przerwie spotkania. Może przywiezie ją robot?
  • 8 zł podarujesz jakiemuś dziecku jeden napój owocowy do wypicia w przerwie spotkania. Może przywiezie go robot?
  • 20 zł podarujesz jakiemuś dziecku broszurkę na temat kolejnego pokazu pracy dyplomowej.

  • 33 zł podarujesz dzieciom książkę na temat programowania w języku Scratch.

  • 59 zł podarujesz dzieciom książkę na temat konstruowania zaawansowanych robotów z klocków LEGO MINDSTORMS, które mają już w Domu Dziecka.

  • 180 zł podarujesz jakiemuś dziecku komplet broszurek na temat pokazów prac dyplomowych przez cały rok.

  • 500 zł podarujesz dzieciom nowoczesnego smartfona, który umożliwi zapoznanie się z każdą z aplikacji mobilnych demonstrowanych w czasie pokazów.